Z dzieckiem w bibliotece: Marzec!



Marcowy post troszkę spóźniony, ale lepiej późno niż wcale. Tym razem również byłam sama w bibliotece bo jak zawsze zaspałam z terminem oddania książek, ale coś tam udało mi się złowić. Co takiego znalazłam w tym miesiącu?

1. BEZPIECZNI NA DRODZE
Szczerze mówiąc nie wgłębiałam się w treść jak ją wybierałam. Zaciekawiły mnie świetne obrazki i tytuły rozdziałów. Tekst jest co prawda skierowany do pierwszoklasistów, ale mój juz prawie czterolatek dużo z niej rozumie. Czego możemy się z niej dowiedzieć? Jak bezpiecznie poruszać się po chodniku i jezdni. Kto to jest "Pan Stop" i w czym nam pomaga. Jak przygotować rower do podróży. Wstępnie zapoznać się ze znakami drogowymi i wiele innych ciekawych rzeczy. Piękne obrazki mogą pomóc dziecku w zapamiętaniu podstawowych zasad obowiązujących na drodze.



2. EUROPA. PODRÓŻE MAŁE I DUŻE.
Kto nie lubi podróżować? Nie zawsze mamy taką możliwość jednak dzięki książkom również możemy pozwiedzać i poznać świat. Ta książka będzie świetna, aby pokazać dzieciom kawałek Europy. Poznamy w niej m.in. Anglię, Holandię i Włochy. Zabierze nas na wycieczkę po wybranym mieście i powie z czego ono słynie. Tekstu jest malutko za to obrazki pozwalają nam na wymyślanie swoich historii. Oj lubimy takie książeczki. Oprócz tego dla lubiących szukanie szczegółów na każdej ze stron należy znaleźć rodzinę Zwiedzalskich. 



3. JAK DOBRZE MIEĆ SĄSIADÓW
To książka o misiu. Misiu, który lubił samotność dlatego mieszkał na pustkowiu pod lasem. Jednak pewnego dnia obok jego domku zamieszkała rodzina królików. Misiu nie chciał ich dopuścić do siebie i gdy te odwiedzały go pod różnym pretekstem on reagował ze złością. Króliki nie zraziły się, a nawet podarowały coś misiowi co sprawiło, że ten poczuł się samotny i postanowił się z nimi zaprzyjaźnić. Krótka bajka z dobrym przesłaniem.



4. PAN BRUMM UTKNĄŁ NA DOBRE
To krótka, zabawna historyjka o misiu łasuchu, któremu pewnego dnia na głowę spadł słój z rybką. Utknął w nim na dobre. Próbując uwolnić się od rybki misia noga utknęła w konewce, łapka w garnku, a ... a co było dalej? Jak miś się z tego wszystkiego wydostał? Tego wam nie zdradzę. Przeczytajcie sami! 



5. LEGENDY POLSKIE. DLA DZIECI W OBRAZKACH. 
Na wstępie zapoznamy się ze znanymi legendami np. o Warsie i Sawie czy piernikach toruńskich. Przyznam szczerze, że sama się trochę dowiedziałam. Każda z tych legend jest zobrazowana i kolejność jest ponumerowana dzięki czemu dziecko łatwiej sobie przyswoi poszczególne historie. Do Do każdej scenki dołączone są dymki z krótkimi tekstami. Takie jakie znajdziemy w komiksach. Legendy Polskie nie tylko czegoś was nauczą, ale też świetnie będziecie się z nimi bawić. Jest to książka nie tylko dla maluchów, ale i dla starszych. 




Komentarze

  1. Super! My kochamy ksiażki i naszą bibliotekę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to dobrze, że spotykam coraz więcej osób, które kochają książki :)

      Usuń
  2. Dwie już mi się spodobały, zwłaszcza ta o podróżach! 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. My też polubiliśmy. Trzeba się z nim zaprzyjaźnić :)

      Usuń
  4. U nas jest etap "Czuczu" i "Pucia" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Etap "Czuczu" za nami, ale jeszcze i przed nami :) za niedługo córcia dorośnie do niego :)

      Usuń
  5. Wspaniałe przyzwyczajenia czytelnicze od najmłodszych lat :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. Książki to coś co mama kocha i może tą miłością zarazi dzieci ;)

      Usuń
  6. Zaciekawiły mnie Legendy Polskie. Byliśmy kiedyś na przedstawieniu w teatrze o Legendach Warszawskich, wiec ta książka tez mogłaby się spodobać moim chłopakom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tej serii są jeszcze mity greckie. Czychamy na nie :)

      Usuń
  7. Jak zwykle! Znalazłaś same perełki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne książki. Najbardziej podoba mi się "Jak dobrze mieć sąsiadów". ❤

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham książki, ale tych pozycji nie znałam. Dzięki! Co prawda to pozycje trochę bardziej la starszaków, ale jedną na pewno wpiszę na naszą książkową listę.

    OdpowiedzUsuń
  10. PAN Brumm bardzo przypadł mojemu synowi do gustu, choć trochę był rozczarowany małą ilością treści;)

    OdpowiedzUsuń
  11. My też jesteśmy zaprzyjaźnieni z naszą biblioteką. Fajne książki wybrałyście sobie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz