"Food Pharmacy" Lina Nertby Aurell & Mia Clase


Ostatnimi czasy w sumie dzięki Elwirze (ile ja jej zawdzięczam!) polubiłam poradniki. Kiedyś to nawet bym na nie nawet nie zerknęła, a teraz mogłabym je pochłaniać na równi z moimi ukochanymi kryminałami i obyczajówkami.
Jakoś tak się złożyło, że wpadła mi w oko książka Food Pharmacy. Zaciekawiłam się ostatnio zdrowym odżywianiem, więc wybrałam ją na pierwszy ogień. Myślę, że to był strzał w dziesiątkę!

Ta książka pokazuje nam jaki ma wpływ kondycja jelit na nasz organizm. Czy wiedzieliście, że to właśnie jelita odpowiadają w 80% - tach za nasze zdrowie? Ja nie. Jeżeli ktoś się interesuje już dłuższy czas zdrowym odżywianiem pewnie nic odkrywczego nie znajdzie w tej książce. Jednak dla laików jest ona świetna do wprowadzenia w temat.

Dlaczego zielone banany są lepsze od tych żółtych? Dlaczego warto zmniejszyć temperaturę w jakiej przygotowujemy potrawy? Dlaczego lepiej jeść ostudzone ziemniaki? Nie znacie odpowiedzi na te pytania? Chcecie się dowiedzieć jak zadbać o dobre bakterie naszej flory bakteryjnej i nie wzmacniać tych złych? Zachęcam do sięgnięcia po tą książkę. Udowodni wam, że tak na prawdę to co jemy ma większy wpływ na nasze zdrowie niż geny.

Przede wszystkim jest napisana w prostym, a nawet i w żartobliwym stylu. Nie jest, więc męcząca jak niektóre naukowe pozycje. Sama nie lubię czytać tych wszystkich naukowych nazw. Wiadomo, że i w tej książce się one pojawiają. Jednak autorki w prosty sposób wyjaśniają w czym leży problem.
Oprócz prostego stylu znajdziemy w niej piękne zdjęcia i ciekawe, zdrowe przepisy, które możemy wykorzystać na codzień. Do tego piękna okładka w twardej oprawie dodaje uroku.
Czyta się ją szybko i nie jest bardzo gruba, więc zajmie wam jedynie jeden wieczór, a ile dobrego się dowiecie!

Więc zapraszam do przeczytana!

Komentarze

  1. OO, zaciekawiłaś mnie, dlaczego zielone banany są lepsze od żółtych? (do ciast kupuję nawet brązowawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę przeczytać! Piękne zdjecie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapomniałam dodać: Szablon jest piękny! Zostaw :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiłaś mnie. Nie znam odpowiedzi :O

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa propozycja :) Polecam też "Historia wewnętrzna. Jelita - najbardziej fascynujący organ ".

    OdpowiedzUsuń
  6. Przekonałaś mnie do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też taka teza obiła mi się o uszy i panuję się zagłębić w ten temat. Czytałam, że jelita są odpowiedzialne za migreny, które towarzyszą mi już wiele lat. Poza tym, ich stan wpływa na nasz nastrój. Koniecznie muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  8. koniecznie muszę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś oglądałam program na temat, o którym piszesz. Praca jelit, to bardzo ważna kwestia, którą ważno poruszać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa propozycja, muszę zapisać i kupić. Jak powyżej; oglądałam kiedyś program na ten temat i chciałam się doedukować, wertowalam głównie internet. Książki żadnej nie mam ale chyba warto ją kupić

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa jestem tej pozycji, chyba nadszedł czas by po nią sięgnąć

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoja recenzja przekonała mnie do tej książki :) Muszę się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz