Wierszyki ćwiczące języki, czyli rymowanki logopedyczne dla dzieci.


Nasza przygoda z nauką mowy trwa dalej. Filip się rozkręca, ale ma małe problemy z wymową, więc postanowiłam poszukać jakiś książek, które pozwolą nam potrenować. Bo czemu mu nie pomóc? 
Przeszukuję internetową księgarnie trafiłam na tą książkę "Wierszyki ćwiczące języki, czyli rymowanki logopedyczna dla dzieci". Postanowiłam, że kupię. Niestety okazało się, że poziom wierszyków jest podzielony na dwie kategorie - 4 lata i 5 lat i dodatkowo wiersze dla chojraków. W opisie tego nie wyczytałam, albo (pominęłam) i byłam lekko zdziwiona. Jednak okazało się, że wierszyki wcale nie są, aż takie trudne i 3latek (zwłaszcza taki, który już dużo mówi) świetnie sobie poradzi. 

Jak już mówiłam wiersze podzielone są na kategorie wiekowe. Rymowanki są krótkie i zabawne dzięki czemu zaciekawią malucha, a nie które już nawet znamy na pamięć! Wierszyki bogate są w sylaby i rymy co sprawia, że nie są one takie trudne. Dodatkowo niektóre z nich zawierają krótkie uwagi dzięki czemu możemy dowiedzieć się na co zwrócić uwagę przy wymowie dziecka. Na końcu nie których z rymowanek są pytania dotyczące tekstu dzięki czemu możemy sprawdzić czy dziecko zrozumiało tekst. Oczywiście nie można też pominąć pięknych i kolorowych ilustracji, które przyciągną na dłuższą chwilę wzrok nie tylko malucha, ale i nasz. 

Czy to nie jest również świetny sposób na spędzenie czasu z dzieckiem? Ty czytasz, maluch powtarza i wspólnie zaśmiewacie się w najlepsze! Polecam tą książkę, aby poćwiczyć wspólnie wymowę!






Komentarze

  1. fajne :) Jak skończymy walkę z uszami to pewnie trzeba będzie poćwiczyć nad wymową...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna książeczka.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz